16% van de Nederlanders heeft geen vertrouwen in het nieuws. Hoe maak je journalistieke verhalen die alle nieuwsgebruikers van vandaag willen lezen, kijken of beluisteren? Wetenschappelijke inzichten uit de politieke communicatie, de tekstwetenschap en cultural studies helpen je daarbij. Met die kennis los je dilemma’s van de werkvloer op,
In de Master CIW: Journalistiek leer je hoe digitale nieuwsmedia en sociale media een eigen aanpak vragen (platformspecificiteit). Wat zijn de doelgroepen van die platforms en welke teksten en beelden zijn wel of juist niet geschikt?
Bij Journalistiek krijg je les in kleine groepen van enthousiaste docenten met uiteenlopende expertises en werk je nauw samen met partners uit de journalistieke praktijk, zoals NOS, Trouw en Nieuwsuur. Je beantwoordt niet alleen urgente vragen waar echte nieuwsorganisaties mee worstelen, maar bouw je ook waardevolle connecties op.
Bekijk ook eens de andere specialisaties van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen:
- Schrijven en Vertalen (Nederlands)
- Dialogue, Health and Society (Engels)
- Multimodal Communication (Engels)